duur van de voorstelling: 1 h 30 min
Heb je ooit gezocht naar tekenen van de toekomst?
Misschien in koffiedik, handlijnen, tarotkaarten of de sterren boven je?
Wat als we je vertellen dat sommigen van jullie zélf middelen produceren om de toekomst te begrijpen?
Tussen de benen lekt een vergeten orakel: vaginale afscheiding. Afgedrukt op ondergoed.
En nu is het tijd om haar te doen herleven.
Door de tekenen te interpreteren die dagelijks op miljarden slipjes verschijnen, worden we geconfronteerd met voortekenen, verlangens, angsten en een diepgewortelde afkeer.Al jaren sturen deze vloeistoffen ons boodschappen. Zijn het onheilsboodschappen of hoop die ons ondergoed nat maken?
Aline Olmos Steler verzamelt een fantasmagorisch universum: Onder begeleiding van een enigmatische curator word je meegenomen op een tentoonstelling van oraculair ondergoed. Samen met bondgenoten – van kruidig tot prehistorisch – word je uitgenodigd om intieme profetieën te ontcijferen, de toekomst van de mensheid te doorgronden, en zelfs ruimte, tijd, biologische soorten en het lot te overstijgen.
Aline Olmos Steler is een Braziliaanse theaterregisseur, clown en performer, gevestigd in Amsterdam. Ze behaalde haar masterdiploma aan DAS Theater en is van 2025 tot 2027 resident artist bij zowel Right About Now (Nederland) als Mestizo Arts Platform (België). Haar artistieke praktijk richt zich op technieken van accumulatie en gelaagdheid, waarin chaos, absurditeit en humor fungeren als betekenisvolle vormen van taal.
Haar onderzoek beweegt zich rond thema’s die vaak als ongemakkelijk of marginaal worden gezien, zoals vaginale afscheiding, dromen, uitwerpselen, vrouwelijke masturbatie, de niet-seksueel gemaakte vulva, piraterij en hacktechnologieën. Aline’s werk beweegt zich tussen populaire theater- en circusinvloeden, en zoekt wrijving én dialoog met hedendaagse kunst en postdramatisch theater.
Ze creëert vaak met huis-tuin-en-keukenmaterialen, waarbij een uitgesproken DIY-esthetiek niet alleen de afstand tussen kunstenaar en publiek verkleint, maar ook kritische vragen stelt over wie als kunstenaar geldt en wie als publiek binnen het laatkapitalisme.
Sinds 2019 is ze mede-oprichter en co-regisseur van het collectief ultraVioleta_s, waarmee ze zowel solo- als groepsprojecten ontwikkelt. Momenteel werkt ze aan de Trilogie van Verzadiging, bestaande uit: De Herontdekking van de Toekomst, Verliefd op een Tafel, Ging Ik Erop Zitten en Ik Wil Jij Zijn.